Практично кожна дитина в Україні пережила або переживає наслідки війни. Хтось з дітей на це реагує гостро, хтось стримано, а хтось приховує свій психічний стан всередині. Навіть якщо дитина переїхала в іньшу країну або в більш-меньш безпечне місце — ритм її життя змінюється, зазвичай дуже сильно. Додайте до цього стрес, який виникає коли дитина по відомим причинам, не бачить своїх друзів а іноді і близьких людей.
Все це може негативно впливати на дитину та залишати відбиток на все її життя. Тому дуже важливо бачити стан дитини та прикладати зусилля щоб цій воєний відбиток був вчасно невільований і дитина зростала щасливою та успішною особистостю, без зайвих страхів!
Треба розуміти що на психологічний стан дитини під час війни впливають в основному такі фактори:
ВІК ДИТИНИ та її освідомлення сітуаціі. Чим доросліше дитина — тим вона більше робить самостійні висновки. Чим молодше — тим вона більше бере пример з дорослої людини, яка знаходиться поруч, або з людини яку вона поважає. Тому при спілкуванні з молодшими дітьми дуже важливо показувати на особистому прикладі не тільки як треба поводитися, але й як треба розмовляти та реагувати на ці або іньші події. Показуйте зібраність, сфокусованість, доброту та здатність долати перешкоди як матеріальні так і емоційні.
З більш дорослими дітьми добре працює логотерапія або розмова. Розмовляйте, питайте та комунікуйте з ними, так можна зазделегідь помітити проблему на яку можна вплинути пока вона не перетворилася в психологічну катастрофу.
ОТОЧЕННЯ ДИТИНИ. З вищесказаного ви вже зрозуміли що саме оточення навчає дитину як реагувати на той чи іньший подразник. Завдяки прикладу та оточуючій атмосфері дитина навчається, загартовується та стає сильнішою, як морально, так і емоційно. Окрім того вона стає більш компетентною в критичних сітуаціях!
Не забувайте що оточення — це соціум, завдяки якому дитина може скидувати стрес та абстрагуватися від деяких негативних подій, тому дуже важливо щоб вона періодично в ньому була!
Навіть якщо дитина навчається в он-лайн режимі або в неї немає друзів на новому місці — виходьте на вулицю, спілкуйтеся з іньшими дітьми, або записуйтесь на якісь онлайн зустрічі або гуртки де діти мають змогу спілкуватися!
ЖИТТЄВІ ПОДІЇ, ЯКІ ДИТИНА БАЧИТЬ ТА ЧУЄ. По можливості треба оминати щоб дитина бачила насильство, обстріли, тощо. Іноді це важко зробити, але в деяких випадках можна все перетворити в гру або квест — іноді треба фантазувати.
Звісно що якась негативна інформація буде з’являтися перед дитиною і вона буде у вас питати про це. Не відвертайтеся та прислуховується до неї — дитина має бути почута та постійно отримувати вавідповіді на свої питання, особливо якщо вони її лякають.
Не треба глушити все гаджитами — зазвичай спілкування приносить найбільшу користь!
РУХОВА АКТИВНІСТЬ ТА ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТ. Вже доведено, що рухова активність позитивно впливає на психологічний та емоційний стан людини, особливо у дитини. Тому дуже важливо щоб дитина отримувала фізичне навантаження кожен день. Фвзичні вправи знижують рівень стресу, переключають мозок на іньший рівень діяльності та стимулюють практично всі структури мозку та ЦНС розвиватися та відновлюватися! Навіть проста руханка 2-3 рази на добу буде корисна. А якщо є можливість піти на спортивну секцію — це буде вау-ефект!
Грамотно комбінуючи в продовж дня навчання, фізичні вправи, спілкування та навіть гру в гаджеті, паралельно лімітуючи час бездіяльності, ви зможите зайняти дитину, позбавити їі від негативних думок, та сформувати у неї всім відомий тайм-менеджмент, який точно ніколи не буде зайвим. Окрім цього ви значно знизите ймовірність формування у неї дитячих страхів під час війни.
Будьте поруч та поводьтеся гідно — і все буде добре!
Оставить комментарий